lørdag den 25. maj 2013

Blomster-royalist

Dronning Ingrid. En af mine første blomsterforelskelser. De dufter fantastisk, og når de sart rosa blomster folder sig ud, bliver man helt glad og varm indeni. Dronning Ingrid er også den første plante fra min altan, som jeg har overvintret. Den har stået her i vindueskarmen på bagtrappen og har det strålende. Den er virkelig nøjsom - jeg har kun vandet den få gange, siden den kom ind sidste efterår.

På sin vinterplads i den lidt køligere opgang
Jeg lavede nogle stiklinger i efteråret, som har klaret sig fint, og så er det hyggeligt at gå og passe dem igennem vinteren. Jeg klippede topskuddene på moderplanten af, sådan at der var ca. 3 bladpar tilbage.  Stiklingerne sættes i almindelig pottemuld, sådan at jorden dækker i hvert fald 2-3 af de små "ringe", man kan se på stilken. De kan evt. tildækkes med en plastpose, så de står fugtigt - og voilá flere (gratis!) blomster - det kan man da kun synes om. 

... og ude klar til sommer




3 kommentarer:

  1. Dronning Ingrid pelargonier er meget smukke - og dejligt at du har fået dem til at overvintre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, glæder mig meget til de blomstrer :)

      Slet
  2. De ser smukke og sunde ud. Jeg har også en Dronning Ingrid pelargonie, der har overvintret og nu står fint på altanen. Men af en eller anden uvis grund visende alle mine stiklinger og ville slet ikke - de plejer ellers altid at lykkes... hmmm
    Godt at se, at du har så stor succes med dine :)

    SvarSlet

Det er sjovt at se, hvem der kigger forbi - så jeg ville blive så glad, hvis du lægger en kommentar!