mandag den 13. maj 2013

Blogs om altanhaver og urban gardening - del 2


Her kommer så anden del af min lille blog-samling. I denne omgang handler det mest om alt det spiselige, man også kan dyrke på sin altan eller i sin byhave.


Gro i Byen
Gro i byen vil gøre det nemmere for alle at gro deres egen mad. De har mange sjove tips - f.eks. til hvordan man holder liv i en supermarkedsindkøbt basilikumplante. Gro i Byen starter snart deres egen webshop med salg af "gro-kits"


Urbangardening.dk
Her er fokus på de spiselige afgrøder. Jann fra bloggen skriver: "Urban gardening kan være mange ting og foregår i mange størrelser. I den lille ende kan der være tale om blomster og urter i vindueskarmen eller i altankassen. I den større ende er det kolonihaver, tilplantede baggårde, lommeparker eller intensive grønne tage." Bloggen er ved at få en make-over, og jeg glæder mig til at følge med.


Her kan man læse om at have have i byen og gro spiselige planter. Mange spændende artikler om, hvad der rør sig inden for guerilla gardening, urban farming og fælleshaver i byen.


Københavnerhaven
Mest om grøntsager. Jeg har selv - indtil videre - holdt mig til blomster, men det er alligevel inspirerende at læse om at have køkkenhave på toppen af byen. Jeg overvejer kraftigt, om der ikke kan snige sig en tomatplante eller to ud på altanen.






Storbyhaven
Denne blog er helt speciel - bag den står nemlig en urban gardener uden hverken altan, jord eller kolonihave, men til gengæld masser af gå-på-mod. Det er ret fantastisk at se, hvor meget man alligevel kan dyrke i en tredjesals-lejlighed i København!








Og igen må I meget gerne lægge en kommentar, hvis I kender andre hjemmesider eller blogs om emnet-



2 kommentarer:

  1. God ide at lave en blog om urbangardning.
    Vi kan jo ikke få blomster nok. Fin krans du har lavet i din overskrift "Ninas altan". Held og lykke
    med bloggen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jette - og ja, det synes jeg jo også. Lad os bare få noget mere grønt i byen!

      Slet

Det er sjovt at se, hvem der kigger forbi - så jeg ville blive så glad, hvis du lægger en kommentar!