fredag den 10. maj 2013

Blogs om altanhaver og urban gardening - del 1

Her er et par gode blogs om altanhaver, urban gardening, og hvad der ellers handler om at have have i byen. De blogs, jeg har samlet i første del, handler mest om planter og blomster, som er skønne at se på. I del 2 er der fokus på blomster og planter, som er lækre at spise.


Fra Henriettes Altan



Henriettes altan er inspirerende og sjov med masser af finurlige indslag. Bloggen er desværre lukket nu, men der er stadig masser af gode posts i arkivet.

Ane fra Altanhaven






På Anes blog kan man følge livet på hendes altan. Hun har også lagt billeder op fra tidligere sæsoner på altanen, så her er masser af inspiration at hente.



Skønne klematis
 fra Min Altan




En blog med skægge indslag om guerilla gardening (som jeg snart vil skrive lidt mere om). Så vidt jeg kan se, bor Bente også på Sønder Boulevard i København ligesom mig – så HEJ BENTE, hvis du tilfældigvis læser med!






Det smarte
bedroller-drivhus





Egentlig ikke en haveblog, men der er indlæg om blogindehaverens krukkehave. Bl.a. har hun fundet på den gode idé at bruge en bedroller som minidrivhus, som nemt kan køres ud og ind på altanen. Smart!







Claus Dalby - mit haveliv
En af Claus Dalbys smukke krukkehave



Og vi må selvfølgelig ikke glemme krukkehavernes godfather – Claus Dalby. Det var med bogen ”Min Krukkehave” at jeg virkelig fik lyst til at lave min egen på altanen. Og der er altid guldkorn og gode råd at hente hos Dalby.



Kender I andre blogs om altanhaver, krukkehaver eller urban gardening? Del dem endelig i en kommentar!



7 kommentarer:

  1. Tak for fint link :)
    Jeg har også en lignende liste under opsejling - håber det er ok, at jeg sætter dig på :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville jeg da blive meget glad for:) Og skægt at du bor lige om hjørnet!

      Slet
  2. Jeg takker igen! Og vil lige sige, at jeg smider et link hertil på min Facebook profil, så hvis du får nogle besøgende derfra, og du ikke selv linker hertil, så ved du hvorfor ;)

    Jeg er virkelig glad for inspirationen - kendte kun Dalby/The Godfather i forvejen, så det er fedt! Keep up the good Work! Det tegner jo lovende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Glæder mig meget til at følge med på din altan:)

      Slet
  3. hej Nina
    Kender du http://skyggebalkongen.blogspot.dk/

    :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det gjorde jeg ikke. Den ser jo vildt spændende ud - mange tak for tippet:)

      Slet
  4. Hej Nina
    Tak for din omtale!
    Det er også dejligt at jeg nu kender til din blog, den vil jeg vende tilbage til :-).
    Bedste hilsner
    Bente

    SvarSlet

Det er sjovt at se, hvem der kigger forbi - så jeg ville blive så glad, hvis du lægger en kommentar!