lørdag den 2. august 2014

Altanhaven i juli

Jeg er hjemme fra ferie igen. Heldigvis havde min veninde vandet altanen, så det var kun mine altankasser med tallerkensmækkere og stolt kavaler, der var gået til. 

Mine tomater er en stor succes, selvom jeg nok ikke har gjort det helt efter bogen, og det har givet mig blod på tanden ift. flere spiselige afgrøder på altanen. Det må afprøves næste år! I første omgang blev det til en lille peberfrugtplante, som har det rigtigt godt på den solrige altan. 

Vi spiser masser af friske tomater og friske krydderurter. Det er stor luksus, bare at kunne blive ved og ved med at plukke frisk basilikum - det er bare to supermarkedsplanter, jeg har givet godt med jord og vand. 

Der har også været tid (og lige nøjagtigt plads) til grill på altanen.


Tomaterne er vokset ud over det hele, så nu har jeg lavet en hjemmebikset opbindingsløsning.



Mine klokkeranker er lykkes for første gang. Sidste år fik jeg kun en enkelt blomst .




4 kommentarer:

  1. Sikke en flot altan! Du har mange rigtigt gode idéer til at få altanen til at være grøn og frodig over det hele :)

    SvarSlet
  2. Hvor ser det godt ud! Du har rigtig fået en flot og solrig altan i år. Og sikke mange tomater, dem mæsker vi os også i for tiden :)

    SvarSlet
  3. Det er et stykke tid siden, jeg har været inde på din blog - hvor ser dine planter sunde ud! Og hvor er det nogle charmerende billeder af din krukkehave. Jeg har haft en lignende altan - savner den helt. Hvordan har du fastgjort espalieret (første foto)?

    SvarSlet
  4. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Det er sjovt at se, hvem der kigger forbi - så jeg ville blive så glad, hvis du lægger en kommentar!